یک استکان حرف

یک استکان حرف

نوشته های یک در حال پیشرفت
یک استکان حرف

یک استکان حرف

نوشته های یک در حال پیشرفت

محبت

یکی از ابزار های قوی، یا حتی میشه گفت قوی ترین ابزار برای استحکام یک رابطه، محبت کردن متقابل هست. محبت کردنِ بدون انتظار، بدون نقشه و پی در پی. برای کسانی که دوستشان دارید و دوستتان دارند.

البته این نکته مهم هست که به چه کسی و چطوری محبت میکنید ولی گاهی میشنوم که برخی افراد در یه رابطه ی پوچ و بی هدف از روی عادت یا هرچیز دیگری ضربه های روحی خورده اند که این رابطه ی بی منطق را پای بی رحمی طرف مقابل و هدر دادن محبتشان میگذارند که در خیلی موارد همه ی افراد جامعه را خطاب میدهند که همه سر و ته یک کرباسند.

به نظر من در این موارد یا نوع محبت درست نبوده یا محبت هدف دار بوده یا اصلا دو طرف به هم محبتی نمیکرده اند و فقط عادات و رفتارهای متداول را تکرار میکردند که محبت کردن تلقی شده است؛ که مثلا میگویند اگر من فلان کار را نمیکردم، اگر من نبودم و … از این دست صحبت ها که ماهیت محبت را زیر سوال میبرد.

این چند سطر را نوشتم که بگویم احساسِ امنیت و آرامش یک احساس غریزی است که تمام انسان ها به آن نیاز دارند. گاهی ممکن است محبت کنید، خوب محبت کنید ولی طرف مقابل این نوع محبت کردنِ شما را نخواهد و نتواند با آن رابطه برقرار کند؛ بهرحال سلیقه ها متفاوت است. این را نگذارید روی بد بودن و سنگ دلی و نفهم بودنِ افراد.

با تمام این وجود نگذارید نهال محبت در وجودتان خشک شود که زندگی بی محبت (محبتِ بدون انتظار) به بن بست میخورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد